AZ ERÓSZ TÁNCA 2
A szellem felkutatása során mindig fokozatosan kell haladnunk a középpont felé. A Templom szerkezete egy csaknem tökéletes mandalára hasonlított.
A mandala lényege, hogy a szemlélő az egyes rétegeken áthaladva jusson el annak csodálatos, belső magjához. A Templom maga is rétegesen épült fel. A főpap a nagy lépcsősoron juthatott el a külső csarnokba, az "ÉN"-ek Udvarába, majd áthaladva a Szent Termen beléphetett a élegbelsőbb Szentélybe, a SZENTEK SZENT-jébe.
A Templomnak ezen SANCTUM SANCTORUMÁBAN finom brokátfüggöny mögött ott ált a színarany Frigyláda
A magasban, a felső részen pihent két szárnyas alakunk, az ünnepelt kerubok.
Mint azt már említettem, a két kerub, férfi és nő, arccal egymás feléfordulva, szexuális ölelésben összeforrva helyzkedett el. A mandalaszerű templomtér epicentrumát jelölik, mint a vigyázó pupilla a szemben, úgy ülnek ők is a szentség forrásánál.
Az hogy egy ilyen provokatív szobrocska (abban a korban!) ilyen kiemelt helyet foglaljon el a Szentek Szentjében, csakugyan rejtély! (a kabbalista beavatottak ezt a "kerubok titká"-nak nevezik. )
Indítsuk hát a megfejtést egy ősik különös történettel....
i.e. 500,Jeruzsálem
"A kor mestereit az aggodalom gyötörte. A házasságtörés féktelen pestisként terjedt az emberek között. A hatóságok képtelenek voltak megfékezni ezt az erőteljes késztetést. Végső kétségbeesésükben imádkozni kezdtek. 3 napon át böjtöltek, sírtak és esdekeltek az úrhoz. "Engedd, hogy elpusztítsuk a szexuális vágyat, mielőtt az pusztítana el minket!" Isten végül beleegyezett.
A Templomból- Szentek Szentjéből kiemelkedve- előlépett a TŰZ OROSZLÁNJA. Az egyik próféta felismerte benne az ŐSEREDETI SZEXUÁLIS KÉSZTETÉS megtestesülését. A mesterek megpróbálták hát elpusztítani a tűz oroszlánját. Ennek következményeként 3 napon át az egész társadalom mozdulatlanná dermedt. A tyúkok nem tojtak tojást, a művészek felhagytak az alkotással, az üzletek tétováztak, és minden spirituális tevékenység megállt.
A mesterek RÁÉBREDTEK, hogy a SZEXUÁLIS KÉSZTETÉS TÖBBET JELENT, mint PUSZTA SZEXET, hogy az valamilyen formában az ISTENIHEZ KAPCSOLÓDIK, megenyhültek.
Imádkoztak, hogy annak csak ártó árnyéka távozzon, alkotó energiája azonban maradjon meg.
Kérésüket ezzel a Mennyekből származó mély, lélektani válasszal utasították el:
"A KÉSZTETÉSNEK NEM BIRTOKOLHATJÁTOK CSAK A FELÉT."
Minél NAGYOBB valaminek a SZENT HATALMA, ANNÁL NAGYOBB az ÁRNYÉKA is, a KETTŐ ELVÁLASZTHATATLAN egymástól.
Ezek után azért imádkoztak, hogy az oroszlán legalább meggyengüljön. Imádságukat elfogadták.
Az oroszlán KEVESEBB ERŐVEL, de NEM KEVESEBB JELENLÉTTEL ismét elfoglalta a helyét a Szentek Szentjében. "
A szöveg rendkívüli módon arról tanúskodik, hogy
a szexuális késztetés forrása és székhelye nem más, mint a Szentek Szentje.
Valójában a misztikus források gyakran úgy ábrázolják a Szentek Szentjét, mint hitvesi ágyat, a táblákat és a frigyládát pedig mint a falloszt és vaginát írják le.
Az erósznak ezt a szexuális modelljét, valamint az erotikus és a szent egymással történő megfeletetését ezernyi különböző formában tanítják.
Nyíltan csak ritkán mondanák ki, mert félő , hogy az üzenetét félreértenék. Ez szexuális anarchiához vezethetne, ami pedig a család összeomlását okozná.
Az eddigiek alapján megállapíthatjuk, hogy : míg a szex jó - minthogy Isten teremtette, de egyben rendkívül veszélyes is.
Nagy óvatosággal és körültekintéssel kell hogy kezeljük. Ettől azonban olyan benyomásunk támad, hogy a vele járó veszélyek tán még az alapvető jót is felülírhatják.
Ez az oka annak, hogy sem a KERUBOK TITKÁT, sem a hasonlóan merész tanításokat nem írták le soha nyíltan.
Ha egyszer mégis megpillantottad a titkot, és ráébredsz jelenlétére, MÁR TUDNI FOGOD, hogy OTT VAN és SZÓLÍT, hogy a szövegek százainak gyűrődéseiből suttog hozzád.
SZEX A TEMPLOMBAN?
Szexuálisan egymásba fonódó kerubok a Frigyláda tetején?
Tüzes, macsakaszerű szeuális késztetés, mely a Szentek Szentjében lakozik?
Vajon, mit akarnak ezek a mítikus képek kifejezni?
Elsőre úgy tűnik, mintha a szexet a Szentek Szentjének központi gondolataként írnák le, valamiféle ősi....Playboy- kastélyként ábrázolva a Templomot.
Az Oroszlán csillagkép a Nemrut-hegyi oroszlánon
De a válasz a történetben rejlik. AMIKOR AZ OROSZLÁN LEGYŐZETIK, a világ nemcsak arra ébred rá, hogy SZEXUÁLIS KÉSZTETÉSÉT GYÖKERESTÜL KIIRTOTTÁK, de arra is, hogy LÉTEZÉSE rettenetesen ÜRESSÉ és EGYHANGÚVÁ vált!
A SZENVEDÉLY ELSORVADT és kiveszett minden tevékenységből, legyen szó szexről, művészetről, munkáról vagy kreativitásról, az izgalom már a múlté.
Világos, hogy a Szentek Szentjének tüzes, macskaszerű lakója korántsem csak a szexualitást képviseli.
Ő egy sokkal nagyobb erőnek és energiának, ISTEN NŐI OLDALÁNAK a megtestesülése. (és nem férfi! )
Azt jelenti: BENTLAKOZÓ JELENLÉT, az AKI BENNED LAKOZIK.
Ő a jelenlét, a költészet, a szenvedély, ő a tápláló ISTENI női ERŐ, amely átjár mindent, és méhét adja a Világnak. Ő az a háttérben munkálkodó EROTIKUS, ÉRZÉKI és SZERETŐ ERŐ, mely ismeri NEVÜNKET, és gondját viseli minden Létezőnek.
A teljesen feltöltött életérzés.
Mára az ERÓSZ szó olyan beszűkültté és korlátolttá vált, hogy az eredeti jelntésének nagy részét már régen elvesztette.
AZ EROTIKUS szó hallatán meg csak a szexualitásra gondolunk!
A szexuális része ugyan az erósznak, de csak KORLÁTOZOTT része. A teljes ERÓSZ messze túlmutat a puszta szexualitáson.
Az utunk az, hogy visszatérjünk a SZÍV-be, ehhez nem kell lövöldözni.