AZ ERÓSZ TÁNCA 2

A szellem felkutatása során mindig fokozatosan kell haladnunk a középpont felé. A Templom szerkezete egy csaknem tökéletes mandalára hasonlított. 

A mandala lényege, hogy a szemlélő az egyes rétegeken áthaladva jusson el annak csodálatos, belső magjához.  A Templom maga is rétegesen épült fel. A főpap a nagy lépcsősoron juthatott el a külső csarnokba, az "ÉN"-ek Udvarába, majd áthaladva a Szent Termen beléphetett a élegbelsőbb Szentélybe, a SZENTEK SZENT-jébe. 

 

A Templomnak ezen SANCTUM SANCTORUMÁBAN finom brokátfüggöny mögött ott ált a színarany  Frigyláda 

 

A magasban, a felső részen pihent két szárnyas alakunk, az ünnepelt  kerubok. 

Mint azt már említettem, a két kerub, férfi és nő, arccal egymás feléfordulva, szexuális ölelésben összeforrva helyzkedett el. A mandalaszerű templomtér epicentrumát jelölik, mint a vigyázó pupilla a szemben, úgy  ülnek ők is a szentség forrásánál. 

 

Az hogy egy ilyen provokatív szobrocska (abban a korban!) ilyen kiemelt helyet foglaljon el a Szentek Szentjében, csakugyan rejtély! (a kabbalista beavatottak ezt a "kerubok titká"-nak nevezik. )

Indítsuk hát a megfejtést egy ősik különös történettel....

i.e. 500,Jeruzsálem

"A kor mestereit az aggodalom gyötörte. A házasságtörés féktelen pestisként terjedt az emberek között. A hatóságok képtelenek voltak megfékezni ezt az erőteljes késztetést. Végső kétségbeesésükben imádkozni kezdtek. 3 napon át böjtöltek, sírtak és esdekeltek az úrhoz. "Engedd, hogy elpusztítsuk a szexuális vágyat, mielőtt az pusztítana el minket!" Isten végül beleegyezett. 

A Templomból- Szentek Szentjéből kiemelkedve- előlépett a TŰZ OROSZLÁNJA. Az egyik próféta felismerte benne az ŐSEREDETI SZEXUÁLIS KÉSZTETÉS  megtestesülését. A mesterek megpróbálták hát elpusztítani a tűz oroszlánját. Ennek következményeként 3 napon át az egész társadalom mozdulatlanná dermedt. A tyúkok nem tojtak tojást, a művészek felhagytak az alkotással, az üzletek tétováztak, és minden spirituális tevékenység megállt. 

A mesterek RÁÉBREDTEK, hogy a SZEXUÁLIS KÉSZTETÉS TÖBBET JELENT,  mint PUSZTA SZEXET, hogy az valamilyen formában az ISTENIHEZ KAPCSOLÓDIK, megenyhültek. 
Imádkoztak, hogy annak csak  ártó árnyéka távozzon, alkotó energiája azonban maradjon meg. 

Kérésüket ezzel a Mennyekből származó mély, lélektani válasszal utasították el:

"A KÉSZTETÉSNEK NEM BIRTOKOLHATJÁTOK CSAK A FELÉT."

Minél NAGYOBB  valaminek a SZENT HATALMA,  ANNÁL NAGYOBB az ÁRNYÉKA  is, a KETTŐ ELVÁLASZTHATATLAN egymástól. 

Ezek után azért imádkoztak, hogy az oroszlán legalább meggyengüljön. Imádságukat elfogadták. 

Az oroszlán KEVESEBB ERŐVEL, de NEM KEVESEBB JELENLÉTTEL  ismét elfoglalta a helyét a Szentek Szentjében. "

A szöveg rendkívüli módon arról tanúskodik, hogy 

 

a szexuális késztetés forrása és székhelye nem más, mint a Szentek Szentje. 

Valójában a misztikus források gyakran úgy ábrázolják a Szentek Szentjét, mint hitvesi ágyat, a táblákat és a frigyládát pedig mint a falloszt és vaginát írják le. 

Az erósznak ezt a szexuális  modelljét, valamint az erotikus és a szent egymással történő megfeletetését ezernyi különböző formában tanítják. 

Nyíltan csak ritkán mondanák ki, mert félő , hogy az üzenetét félreértenék. Ez szexuális anarchiához vezethetne, ami pedig a család összeomlását okozná. 

Az eddigiek alapján megállapíthatjuk, hogy : míg a szex jó -  minthogy Isten teremtette, de egyben  rendkívül veszélyes is.

 Nagy óvatosággal és körültekintéssel kell hogy kezeljük. Ettől azonban olyan benyomásunk támad, hogy a vele járó veszélyek tán még az alapvető jót is felülírhatják. 

Ez az oka annak, hogy sem a KERUBOK TITKÁT, sem a hasonlóan merész  tanításokat nem írták le soha nyíltan. 

Ha egyszer mégis megpillantottad a titkot, és ráébredsz jelenlétére, MÁR TUDNI FOGOD, hogy OTT VAN és SZÓLÍT,  hogy a szövegek százainak gyűrődéseiből suttog hozzád. 

SZEX A TEMPLOMBAN?

Szexuálisan egymásba fonódó kerubok a Frigyláda tetején? 

Tüzes, macsakaszerű szeuális késztetés, mely a Szentek Szentjében lakozik?

Vajon, mit akarnak ezek a mítikus képek kifejezni?

Elsőre úgy tűnik, mintha a szexet a Szentek Szentjének központi gondolataként írnák le, valamiféle ősi....Playboy- kastélyként ábrázolva a Templomot.

Az Oroszlán csillagkép a Nemrut-hegyi oroszlánon

De  a válasz a történetben rejlik. AMIKOR AZ OROSZLÁN LEGYŐZETIK, a világ nemcsak arra ébred rá, hogy SZEXUÁLIS KÉSZTETÉSÉT GYÖKERESTÜL KIIRTOTTÁK, de arra is, hogy LÉTEZÉSE rettenetesen ÜRESSÉ és EGYHANGÚVÁ vált! 

A SZENVEDÉLY ELSORVADT   és kiveszett minden tevékenységből,  legyen szó szexről, művészetről, munkáról vagy kreativitásról, az izgalom már a múlté. 

Világos, hogy a Szentek Szentjének tüzes, macskaszerű lakója korántsem csak a szexualitást képviseli. 

 

Ő egy sokkal nagyobb erőnek és energiának, ISTEN NŐI OLDALÁNAK  a megtestesülése. (és nem férfi! )

Azt jelenti: BENTLAKOZÓ JELENLÉT, az   AKI BENNED LAKOZIK. 

Ő a jelenlét, a költészet, a szenvedély, ő a tápláló ISTENI női  ERŐ, amely átjár mindent, és méhét adja a Világnak. Ő az  a háttérben munkálkodó EROTIKUS, ÉRZÉKI és SZERETŐ ERŐ, mely ismeri NEVÜNKET, és gondját viseli minden Létezőnek.

      Ez az Isteni Erő olyan élményt ragad meg, a világban való létezés egy módját, amelyre még nincs megfelelő szavunk. 
 
      Ezt az élményt akkor éljük át, amikor  kora reggel kitörő örömmel felébredünk és  boldogan köszöntjük a Napot. :) ott rejlik a ragyogó    naplementében, az óceán illatában, az újszülött törékenységében. semmihez sem fogható élmény! (így kéne szeretni egymást! ) 
 
A szeretetnek ez a    kiterjedt eszméje még mindig oly idegen számunkra..ezért is nincs rá megfelelő szavunk! 
 Ezért ilyen csekély a "gyengédség" szavainak száma a  nyelvünkben.   A legjobb, amit jelenleg tehetünk, hogy Platón kifejezése felé fordulunk, az erósz felé. Platón számára e szó szeretettöbblet.
 

A  teljesen feltöltött életérzés. 

 
Mára az ERÓSZ szó olyan beszűkültté és korlátolttá vált, hogy az eredeti jelntésének nagy részét már régen elvesztette. 

AZ EROTIKUS szó hallatán meg csak a szexualitásra gondolunk! 

A szexuális része ugyan az erósznak, de csak KORLÁTOZOTT  része. A teljes ERÓSZ messze túlmutat a puszta szexualitáson. 
Nézz körül a világban ma- szeretetlenség, Isten-telenség van. MÉNRÓT helyett NIMRÓD- ozunk...pontosan onnan jött, ahova céloz!--- és a nyilával még továbbra is az Istent akarja lelőni... mert öntelt, mert nem emberi. Nem az utat célozza be, dehogy is. 

Az utunk az, hogy visszatérjünk a SZÍV-be, ehhez nem kell lövöldözni. 

 
Az továbbra is Ámor nyila:
 
 
 
 
 
részlet egy része: A szeretet és szerelem misztériuma könyvből...
 
    folyt. köv...